Taro i Capa, Paris 1936 |
Ahir vam visitar la
exposició “La maleta mexicana. El redescobriment dels negatius de la Guerra
Civil Espanyola de Capa, Chim i Taro”, que el MNAC ofereix fins al 15 de gener
de 2012.
Text extret del programa de ma:
“El 1939, davant l’avenç implacable del feixisme, Robert Capa abandona el seu estudi fotogràfic de Paris i fuig als Estats Units. El seu col·laborador, Tchiki Weiss, salva tres capses amb 4.500 negatius d’imatges fets durant la Guerra Civil pel mateix Capa, Chim (David Seymour) i Gerda taro. És la coneguda com la Maleta Mexicana. Desapareguda durant dècades, va ser localitzada a Mèxic. Els rodets de negatius mostren la seqüencia original de les fotos publicades en els medis de l’època i ens revelen escenes inèdites, alhora que la tècnica dels tres fotògrafs.
Aquest negatius son un testimoni gràfic excepcional de la vida al front i a les trinxeres, dels estralls dels bombardejos sobre la població civil o del drama als camps de refugiats francesos,...un mirall de la nostra història”
Des de Vespres
Literaris recomanem la visita a l’exposició i volem tancar l’entrada amb la
cita de Albert Camus que acomiada al visitant:
“Va ser a Espanya on la meva generació va aprendre que hom pot tenir raó i ser derrotat, que la força pot destruir l’ànima, i que hi ha vegades que el coratge no obté cap recompensa. Això és, sens dubte, el que explica per què tanta gent, tot el món sencer, sent el drama d’Espanya com una tragèdia personal”
Albert Camus
“Prefaci”, L’Espagne
Libre, 1946
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada