7 de jul. 2023

fado, 6

 



Cançó: “Ausência”

Interpreta: Mísia. De pare portuguès i mare catalana, que va treballar com a ballarina de cabaret als seus inicis al Teatre El Molino de Barcelona, fet que explica moltes de les influències que Mísia va rebre en el seu estil musical: tangos, boleros, la fusió de la guitarra amb l'acordió, el violí i el piano. Mísia ha desenvolupat, al llarg de tota la seva carrera, un nou estil de fado basat en l'herència del fado de Amália Rodrigues  l'ús dels instruments musicals tradicionals amb l'acordió o el violí.

Composició i lletra: Alfredo Marceneiro i Torres da Silva


Lletra:

Namorei a tua ausência
Por tantas noites vazias
Que agora pede a prudência
Que eu te ausente dos meus dias.

É que a ausência de ti
E uma noite tão escura
Que eu não sei sair dali
Sem ir à tua procura.

O corpo sente-se ausente
Na cama onde não se deita
E sabe ou melhor pressente
Que a noite não o aceita.

Ai, meu amor, chegou a hora
De o Tempo negar o Espaço
Em que o corpo se enamora
Por ausência ou por cansaço.

No entanto, és sempre tu
Sempre que canto o meu fado
E quase o teu corpo nu
Quase .... quase aqui ao lado.

Tenho a noite por exílio
A tua ausência por lei ...
Venha o Fado em meu auxílio
Ou nunca mais cantarei.

O corpo sente-se ausente
Na cama onde não se deita
E sabe ou melhor pressente
Que a noite não o aceita.

Ai, meu amor, chegou a hora
De o Tempo negar o Espaço
Em que o corpo se enamora
Por ausência ou por cansaço.
Ai, meu amor, chegou a hora.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada