9 de jul. 2023

fado, 8

 



Títol pel·lícula: “Fados”
Any: 2007
Durada: 90 min.
Direcció: Carlos Saura
Guio: Carlos Saura i Ivan Dias
Repartiment/Música: Mariza, Camané, Carlos Do Carmo, Lila Downs, Caetano Veloso, Miguel Poveda, Chico Buarque de Hollanda, Lura, Toni Garrido.
Fotografia: José Luis López-Linares i Eduard Serra
Coproducció Portugal-España; Duvideo, Fado Filmes, Zebra Producciones

Després de "Flamenco" (1995) i "Tango" (1998), Carlos Saura completa el 2005 la trilogia de la cançó urbana moderna amb "Fados"

Després de més de dos anys de recerca sobre el fado, Saura fa un salt important en la seva aproximació al musical. Si en els musicals anteriors, "Iberia", "Flamenco", "Tango" es recolzava en la dansa, a Fados reflecteix el naixement de la música ravalera, portuària, que és en si mateixa una síntesi de totes les músiques nascudes a finals del XIX.



Cançó: “Fado da saudade”

Interpreta: Carlos do Carmo. Representant del millor del fado contemporani també va saber adaptar el fado clàssic a un cert to cosmopolita, a una manera de fer que l'acostava a grans crooners com Tony Bennett o Frank Sinatra, però sense perdre mai la seva essència profunda

Composició i lletra: João Silva Tavares

Lletra:

Eu canto o fado pra mim
Abre-me as portas que dão
Do coração cá pra fora
E a minha dor, sem ter fim
Que está naquela prisão
Sai da prisão, vai-se embora

Ó minha dor, sem o amargo do teu pranto
Não cantava como canto
No meu canto amargurado
Ó meu amor, que és a dor que eu sofro e choro
Afinal, ó dor que adoro,
É por ti que eu canto fado!

Eu canto o fado pra mim
Já o cantei pra nós dois
Mas isso foi no passado
Já que assim é, seja assim
Já me esqueceste, depois
Já cada qual tem seu fado

O mais feliz é o teu, tenho a certeza
É o fado da pobreza
Que nos leva à felicidade
Se Deus o quis, não te invejo essa conquista
Porque o meu é mais fadista
É o fado da saudade.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada