23 de gen. 2015

poemes perduts

Encara que és coneguda sobretot pels seus relats, Dorothy Parker, durant els primers anys de la seva carrera, va escriure més de tres-cents poemes per importants revistes i diaris nord-americans, com Vogue, Vanity Fair i The New Yorker

Al seu país s'havien publicat antologies de la seva obra poètica, però va ser el 1996 quan Stuart Y. Silverstein va recopilar els cent vint poemes “perduts” amb què es completava la seva producció.

 Pocs temes escapen a la irònica mirada de la Parker, centrant-se especialment en la vida novaiorquesa de principis del segle XX. Els seus versos són imprescindibles per entendre aquells anys que van precedir a la Gran Depressió.

“Los poemas perdidos”
Dorothy Parker
Traductors:  Guillermo López Gallego i Cecilia Ross


Editorial Nórdica, 2013

Plenitud

No me siento a suspirar por riquezas insólitas,
no es algo que figure en mis planes;
rehúyo vuestros montones de oro tintineante…
Me quedo con mi tesoro resplandeciente de sueños dorados.
Una vida de comodidad con limusinas y joyas
no es más que un aburrimiento insondable.
Vuestros coches, vuestras perlas, vuestras pieles…
No son nada para mí.

Mejor un piso sencillo en el remoto Harlem
que los espurios beneficios de una vida costosa;
mejor el humilde bizcocho de mantequilla de Childs
que caviar y un buey cebado en el Ritz.
Vuestro oro inmerecido, para mí, está repleto de defectos;
prefiero una vida de trabajo honrado,
lo cual resulta perfecto, porque
es lo que tengo.

Dorothy Parker

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada