“La mort i la donzella”, escrita per l’autor xilè Ariel Dorfman, és l’obra de teatre sud-americà més vegades portada a escena – Roman Polanski va dirigir la versió cinematogràfica el 1994-.
In-fusió Teatre, companyia de teatre nascuda a Cerdanyola del Vallès el 2005, ens ofereix al Versus Teatre de Barcelona – del 21 al 26 de desembre- el muntatge de tan celebrada obra, que nosaltres vam disfrutar ahir.
Recordem l’argument de la peça teatral: durant un període de dictadura en un país in nombrat . Dorfman va escriure l’obra el 1990, durant els anys de transició a la democràcia a Xile- la jove Paulina Salas és capturada, empresonada i torturada. Els torturadors la mantenen, durant tot el captiveri, amb els ulls embenats. Malgrat les múltiples tortures i vexacions , no delata al seu nuvi, Gerardo Escobar, que participa activament amb els grups opositors al règim. Anys després, es casaran i aniran a viure a la costa.
Un dia Gerardo - que ara és un prestigiós advocat que l’acaben d’anomenar per formar part d’un comitè d’investigació dels crims de la dictadura- té problemes amb un dels pneumàtics del seu cotxe i el porta a casa seva un home . Un cop dins de casa, Paulina reconeix la veu del desconegut com la del que va ser el seu torturador, aquell que, quan la torturava, li posava de fons una música de Franz Shubert: el quartet de corda número 14, més conegut com... “La mort i la donzella” .
L’obra transcorre en el espai tancat de la casa, on els tres personatges discuteixen i s’interroguen sobre el sentit de la justícia, el perdó, la memòria i l’oblit, en un ambient cada vegada més foll i angoixant.
Un gran treball d’In-fusió Teatre del qual esperem gaudir aviat per la nostra ciutat.
Paulina: Marta Bayarrí
Gerardo: Aleix Rengel
Roberto: Jaume Mimó
Direcció: Teresa Canas i Aleix Rengel
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada