30 de març 2012

el club..., dos





“El Balto era un autèntic bistrot d'alvernesos. Els Marcusot havien vingut del Cantal després de la guerra i es passaven la vida al cafè. Hi treballava tota la família els set dies de la setmana, des de les sis del matí fins a les dotze de la nit. El pare Albert portava el negoci amb mestria, i manifestava el seu èxit social exhibint uns corbatins anglesos que col•leccionava i que mantenia sempre ben posats, fent un cop d'ull al mirall. Quan la recaptació havia estat bona, es donava cops al ventre prominent, amb les dues mans, amb satisfacció. (...)
El Balto era un immens bistrot a la cantonada de dos bulevards. A l'avinguda Denfert-Rochereau, al costat de la barra i el tabac, hi havia els futbolins, els billars i el juke-box, i a la banda del bulevard Raspail,  un restaurant per a cinquanta persones. Entre les últimes taules, havia vist una porta al darrere d'una cortina de vellut verd. Uns homes madurs desapareixien per aquesta entrada. No veia que ningú en sortís. Això m'intrigava. Sovint em preguntava què hi podia haver. No tenia intenció d'anar-ho a veure. No ho sabia cap dels meus companys de futbolí. No els interessava. Vaig estar molt temps sense pensar-hi. Quan hi havia molta gent i m'havia d'esperar molt, agafava un llibre i, sense prendre res, m'asseia al sol a la terrassa. En Jacky em deixava tranquil.  S'havia adonat de la meva decepció quan el Reims va perdre amb el Reial a la final. Des d'aquell dia, ja no em considerava un client. El Balto, en aquesta època, amb els Marcusot, en Nicolas, en Samy, en Jacky i els clients habituals, era com una família. M'hi passava molt temps. “

Jean-Michel Guenassia
El Club dels optimistes incorregibles
Edicions 62, 2010
Pag. 39-41



Un  “Bistrot” és un petit establiment,  molt  popular a França, on es serveixen begudes alcohòliques, cafè,  formatges i altres begudes.  També poden ser  restaurants de menjars a preus econòmics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada