7 d’abr. 2012

el club..., quatre




“La vigília de l'examen, me'n vaig anar al cine. Sembla que és un bon mètode per relaxar-se. Feia setmanes que en Werner m'invitava a anar-hi a veure la pel•lícula del segle, segons les afirmacions de l'Igor i d'en Leonid, que en parlaven amb veu tremolosa. En Werner em va trobar un seient a la sala. No hi havia gaire gent. Quan passen les cigonyes va ser un xoc. No només per l'harmonia perfecta entre el lirisme i l'emoció que se'ns emporta en el seu remolí, sinó sobretot per la seva història tan senzilla i humana. Hi vaig reconèixer la dels meus pares, separats per la guerra, però ells s'havien retrobat.”

Jean-Michel Guenassia
El Club dels optimistes incorregibles
Edicions 62, 2010
Pag. 525

Quan passen les cigonyes és una pel·lícula soviètica sobre la Segona Guerra Mundial dirigida por Mijaíl Kalatózov en 1957.  Protagonizada por Alekséi Batálov y Tatyana Samóilova, fou guardonada amb  la Palma d’ Or en el Festival de Cannes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada