30 de nov. 2012

final de camí

Lake Elsinore és una ciutat al Comtat de Riverside, Califòrnia, Estats Units.



              “Vaig comprar el cinquè parell de botes en un lloc que es deia Lake Elsinore el 3 de gener de 1972. Al cap de tres dies, mort de cansament, vaig pujar un turó i vaig entrar a la ciutat de Laguna Beach amb quatre-cents tretze dòlars a la butxaca. Des de dalt del promontori ja es veia l'oceà, però vaig continuar caminant fins a l'aigua. Eren les quatre de la tarda quan em vaig treure les botes i vaig sentir la sorra a les plantes dels peus. Havia arribat a la fi del món, i més enllà només hi havia aire i onades, un buit que s'estenia fins a les costes de la Xina. Aquí és on començo, em vaig dir, aquí és on s'inicia la meva vida.


Em vaig estar a la platja una llarga estona, esperant que s'esvaïssin les últimes miques de sol. Darrere meu, la ciutat trafegava amb els sorolls reconeixibles de l'Amèrica de finals de segle. Quan vaig mirar cap a la corba de la costa, vaig veure que els llums de les cases s'anaven encenent un per un. Després la lluna va sortir del darrere dels turons. Era una lluna plena, rodona i groga com una pedra roent. La vaig seguir amb la mirada mentre s'elevava en el cel de la nit i no vaig deixar de contemplar-la fins que no va trobar el seu lloc en la foscor.”
El Palau de la Lluna
Paul Auster
Pàg. 379


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada