Thomas Cole (1 febrer 1801 - 11
de febrer de 1848), va ser un pintor nord-americà, d'origen britànic, nascut a
Bolton, Lancashire (Anglaterra).
Va iniciar la seva carrera
artística com xilògraf. En 1819 va emigrar als Estats Units d'Amèrica amb els
seus pares i va continuar treballant com a gravador.
El 1823 va començar a estudiar a
l'Acadèmia de Belles Arts de Pennsylvania (Filadèlfia) ia pintar paisatges.
Dos anys després es va traslladar
a Catskill, a l'estat de Nova York, sobre el riu Hudson. Aviat va adquirir fama
pels seus paisatges de to al · al·legòric i romàntic, que es consideren les
primeres pintures paisatgístiques importants del país.
A causa de la seva fama, va
atreure a un grup de paisatgistes nord-americans que després arribarien a ser
coneguts com l'escola del Riu Hudson.
El curs de l'Imperi. La consumació de l'Imperi, 1836 oli sobre llenç 129.5 x 193 The New York Historical Society |
"Mi habitación estaba al final de un
largo vestíbulo. Era un cuartito con una ventana que daba a un patio trasero,
un rudimentario cubículo no mayor que la celda de un monje. Esto era
territorio conocido para mí y no tardé en sentirme a gusto entre el escaso
mobiliario: una anticuada cama de hierro con barras verticales en la cabecera y
en los pies, una cómoda y una librería que cubría una pared, ocupada
fundamentalmente por libros rusos y franceses. Había un solo cuadro en la
habitación, un grabado grande dentro de un marco negro, que representaba una
escena mitológica llena de figuras humanas y de una plétora de detalles
arquitectónicos. Más adelante supe que era una reproducción en blanco y negro
de una de las tablas de una serie de pinturas de Thomas Cole titulada El
curso del imperio, una saga visionaria del esplendor y la decadencia del
Nuevo Mundo. Deshice mi equipaje y comprobé que todo lo que poseía cabía
perfectamente en el primer cajón de la cómoda. Sólo había traído un libro, un
ejemplar de bolsillo de las Pensées de Pascal que Zimmer me había dado
como regalo de despedida. Por el momento lo puse encima de la almohada y luego
retrocedí un paso para examinar mi nueva habitación. No era gran cosa, pero era
mía. Después de tantos meses de incertidumbre, me consolaba simplemente poder
estar entre aquellas cuatro paredes, saber que ahora había un sitio en el mundo
que podía llamar mío."
El palacio de la luna
Paul Auster
pág. 140-141
El curs de l'Imperi. L'Estat Salvatge, 1834 oli sobre llenç 100.33 x 161,29 The New York Historical Society |
El curs de l'Imperi. L'Estat o la Pastoral d'Arcàdia, 1834 oli sobre llenç 100.33 x 161,29 The New York Historical Society |
El curs de l'Imperi. Destrucció, 1836 oli sobre llenç 84,5 x 160,7 The New York Historical Society |
El curs de l'Imperi. Desolació, 1836 oli sobre llenç 99,7 x 160,3 The New York Historical Society |
The Oxbow, 1836 oli sobre lleç 130,8 x 193 Metropolitan Museum of Art (Nova York) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada