17 de nov. 2012

Thomas Cole


Thomas Cole (1 febrer 1801 - 11 de febrer de 1848), va ser un pintor nord-americà, d'origen britànic, nascut a Bolton, Lancashire (Anglaterra).
Va iniciar la seva carrera artística com xilògraf. En 1819 va emigrar als Estats Units d'Amèrica amb els seus pares i va continuar treballant com a gravador.
El 1823 va començar a estudiar a l'Acadèmia de Belles Arts de Pennsylvania (Filadèlfia) ia pintar paisatges.
Dos anys després es va traslladar a Catskill, a l'estat de Nova York, sobre el riu Hudson. Aviat va adquirir fama pels seus paisatges de to al · al·legòric i romàntic, que es consideren les primeres pintures paisatgístiques importants del país.
A causa de la seva fama, va atreure a un grup de paisatgistes nord-americans que després arribarien a ser coneguts com l'escola del Riu Hudson.

El curs de l'Imperi. La consumació de l'Imperi, 1836
oli sobre llenç
129.5 x 193
The New York Historical Society
"Mi habitación estaba al final de un largo vestíbulo. Era un cuartito con una ventana que daba a un patio trasero, un rudi­mentario cubículo no mayor que la celda de un monje. Esto era territorio conocido para mí y no tardé en sentirme a gusto entre el escaso mobiliario: una anticuada cama de hierro con barras verticales en la cabecera y en los pies, una cómoda y una librería que cubría una pared, ocupada fundamentalmente por libros rusos y franceses. Había un solo cuadro en la habitación, un grabado grande dentro de un marco negro, que representaba una escena mitológica llena de figuras humanas y de una plétora de detalles arquitectónicos. Más adelante supe que era una reproduc­ción en blanco y negro de una de las tablas de una serie de pinturas de Thomas Cole titulada El curso del imperio, una saga visionaria del esplendor y la decadencia del Nuevo Mundo. Deshice mi equipaje y comprobé que todo lo que poseía cabía perfectamente en el primer cajón de la cómoda. Sólo había traído un libro, un ejemplar de bolsillo de las Pensées de Pascal que Zimmer me había dado como regalo de despedida. Por el momento lo puse encima de la almohada y luego retrocedí un paso para examinar mi nueva habitación. No era gran cosa, pero era mía. Después de tantos meses de incertidumbre, me consolaba simplemente poder estar entre aquellas cuatro paredes, saber que ahora había un sitio en el mundo que podía llamar mío."

El palacio de la luna
Paul Auster
pág. 140-141

El curs de l'Imperi. L'Estat Salvatge, 1834
oli sobre llenç
100.33 x 161,29
The New York Historical Society


El curs de l'Imperi. L'Estat o la Pastoral d'Arcàdia, 1834
oli sobre llenç
100.33 x 161,29
The New York Historical Society

El curs de l'Imperi. Destrucció, 1836
oli sobre llenç
84,5 x 160,7
The New York Historical Society

El curs de l'Imperi. Desolació, 1836
oli sobre llenç
99,7 x 160,3
The New York Historical Society

The Oxbow, 1836
oli sobre lleç
130,8 x 193
Metropolitan Museum of Art (Nova York)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada