22 de nov. 2012

poetes

 “El to de la meva veu l'assossegava, em deia, i fins i tot quan ja estava massa dèbil per dir res, volia que continués parlant. No es preocupava pel que deia, la qüestió era que pogués sentir la meva veu i saber que m'estava allà amb ell.  Jo xerrava sense parar i passava d'un tema a l'altre segons com em sentia d'humor. No sempre era fàcil sostenir aquesta mena de monòleg, i quan veia que se m'acabava la inspiració, tenia un seguit de recursos per continuar parlant: refonia els arguments de novel·les i pel·lícules, recitava poemes de memòria - a l'Effing li agradaven especialment Sir Thomas Wyatt i Fulke Greville - o comentava notícies del diari del matí.”
El Palau de la Lluna
Paul Auster
Pág. 273-274

Thomas Wyatt
Thomas Wyatt va néixer a Allington Castle, Kent, Anglaterra l'any 1503. Poeta i diplomàtic anglès al servei del rei Enric VIII, va ser l'introductor de les formes poètiques italianes en l'Anglaterra del Renaixement.

SOBRE PARAULES ENGANYOSES

Allà on un home les busqués
sempre belles paraules trobaria;
tan assequibles són que res valen,
doncs vent només és la seva substància.
Això sí: ​​veus belles i assenyades ...
harmonia tan dolça,  quan és vista?

Fulke Greville

Fulke Greville va néixer a Beauchamp Court, prop de Alcester, Anglaterra el 3 d'octubre de 1554. Va ser un poeta i dramaturg anglès.


"Oh, esgotadora condició humana, nascuda sota una llei, destinada a complir una altra, engendrada amb una vanitat que tot i això se li prohibeix, concebuda malalta i a la qual s'ordena viure sana."



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada