1 de gen. 2014

comencem l'any


  "Gretchen am Spinnrade" (Margarida en la filosa), és un "lied" compost per Franz Schubert  (Viena 1797 – 1828) quan tenia 17 anys. Va ser un dels seus primers èxits musicals.  Escrita per a soprano i piano,  també s'ha adaptat per a mezzosoprano.


El text és una poesia de l'obra "Faust", de Goethe, (1749-1832) poeta,  novel·lista i dramaturg  alemany, i un dels fundadors del  moviment romàntic alemany.


La història explica que Faust invoca al Diable. Mefistòfil se li fa present i Faust li ven la seva ànima a canvi d'una joventut eterna. Rejovenit, Faust aconsegueix seduir i enamorar la bella i dolça Gretchen.

En aquest video, interpreten l'obra Barbara Bonney, soprano nord-americana i el pianista australià Geoffrey Parsons.

"Va desaparèixer el meu assossec
i em pesa el cor,
mai aconseguiré
trobar la pau.

Sóc com una morta
si ell no està al meu costat.
El món sencer
no té atractiu.

Alienat tinc
el meu pobre cap,
i tots els meus sentits
deliren incoherents.

Si miro per la finestra,
només a ell els meus ulls busquen.
Únicament per trobar-lo
surto fora de casa.

El seu caminar altiu,
la seva noble figura,
el somriure de la seva boca
i el foc de la seva mirada.

El fluir encantador
de les seves paraules,
la carícia de les seves mans,
Oh!  I els seus petons ardents!

El meu pit cap a ell es llança
en poderós impuls.
Si pogués agafar-lo,
retenir-lo al meu costat,

i besar-lo,
fins saciar les meves ànsies,
fins quedar morta
sota els seus llavis!"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada